Ursprungligen postat av marcandrew
[quote="Skyking"][quote="Einstein"]Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".[/quot
Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?
Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".[/quot
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hemlig-grupp-ska-mota-ryskt-informationskrig/
Här skriver DN om det som JAG tror att Einstein menade.