Äktavara och Obetalbar: ni är, enligt min mening, inne på rätt spår. Jag var själv inne på det. Vad jag nu lärt mig är att man hela tiden måste ställa sig frågan: "Vad har dom mer ljugit om?"
Vi kan konstatera två "hyfsat" stora lögner som vi blivit matade med sedan barnsben:
1. "Vi lever i en demokrati och folket bestämmer". (Yeah right.... )
2. "Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle där marknaden bestämmer priset". Det är nu pinsamt uppenbart att så inte är fallet.
För er som fortfarande tror att de två punkterna ovan är sanna, sluta läsa detta inlägg
nu. Jag vill inte stjäla er tid.
Bry er inte om Jaws. Han går uppenbarligen inte att "rädda" eller att objektivt informera om hur läget i världen står till. Han är fortfarande djupt förankrad i the Matrix och sin Tell-Lie-Vision hemma i vardagsrummet. Inget ont om Jaws som person, men det är bara mitt egna konstaterande utifrån hans kommentarer. Jag var säkert inte mycket bättre för 10 år sedan. Jag har säkert massor med kollegor som skulle hålla med honom.
Den stora folkmassan kommer inte fatta vad som hänt ens efter det har hänt.
Till er som vill veta vilken som är den dolda makten bakom kulisserna, så råder jag er att läsa boken "Rulers of Evil" av F Tupper Saussy. Speciellt kapitel 17.
Länk till en uppläst version av boken och kapitel 17 är här:
https://www.youtube.com/watch?v=OiWd1688Qrg&list=PLf8pXpMRcLXvrorWm9Pf_3oLlnk5vwavJ&index=19Det finns andra böcker som mer eller mindre bekräftar samma sak.
Tro inte på mig, gör dina egna undersökningar. Och ha ett öppet sinne. God läsning/lyssning.