Ursprungligen postat av Obetalbar
Inlägget var skrivet i en anda som inte direkt hyllar min egen insats från Jaws till en "vän". Att i slutklämmen sedan önska mig Guds välsignelse klingar då falskt. Snarare så är det ett sätt att vara nedlåtande vilket förstärks när man även skriver det på engelska. Om jag har uppfattat det rätt så är det att missbruka Guds namn enligt den kristna tron.
Om vi utgår från att det var en hjärtlig önskan så måste Jaws plugga på lite retorik innan han ger sig ut i offentligheten.
Har du missat att det är helt ofarligt politiskt och politiskt korrekt att tala illa om kristendom, vita medelålders heteromän och allt annat som inte kulturvänstern tycker om ? Man kan tillochmed göra karriär på att ägna sitt liv åt att hata. Många bygger sin karräir på detta inom gammelmedia och skattefinansierad propaganda lobbyverksamhet. Men man måste hata rätt. Det fina/goda hatet från vänster.
Dock finns en väldigt sund aversion mot bankväsendet hos vänstern.
Jag noterar ständigt det stora hyckleriet att man inte kritiserar andra religioner. Vissa ryggradslösa individer älskar att sparka på de som ligger, såsom ovan nämnda grupper.
Jag missar aldrig en chans att belysa detta. Så däför tog jag upp det. Inte så att jag blev helt förstörd av Jaws text men jag tycker det är intressant och viktigt att ta upp.
Så uppfattar jag det. Berätta gärna varför jag har fel och dra dina argument.