Citat:
Ursprungligen postat av beegee
Men om du nu ändå gör det. Säljaren skickar och du betalar en lägre avgift om jag förstår rätt. Vem gör fel eller vad gäller. Säljaren anger ju ett reellt betalningsvärde. Du betalar enligt uppgivna förutsättningar. Sker ngt fel?
Du menar jag betalar en lägre avgift på tullen, annars vill han nog inte sälja :-)
Vem som gör fel får nog våra lagar tala om. Men å andra sidan så väller det ju in saker i landet som folk köpt på ex. ebay.
Så varför inte bara få det skickat och hoppas man.
Jag har köpt och betalat tull för det lägre värdet, men postens avgifter sved rätt hårt måste jag säga. Det gör det varje gång det fastna i tullen, så det är inte 25% vi snackar om utan betydligt mer (givetvis beroende på värdet).
Vi lär nog aldrig se det momsfritt. Iaf. inte förrän hela samhället rasar och det i princip inte är moms på någonting.
10% av vår lön borde gå till staten för att täcka alla samhällstjänster, vi är många och de borde vara få.
Minst 10% borde avsättas till din grundpension (i en värdebevarande tillgång) och inte som nu att man skjuter den bördan framför sig = dina barn skall betala din pension. Sedan skulle det vara upp till var och en vad den gjorde med sina pengar.
// SIMM