Silverbullit
|
Guld: 2071$
Silver: Omöjlig att prognostisera med marginalkrav och dylikt, men den får gärna fortsätta vara "billig"!
|
|
|
impact
|
Fint initiativ, guldet står i 1987$/oz vid årsskiftet
|
|
|
kaase
|
Jag tror ju fortfarande att "powers that be" lyckas fixa ner priserna, åtminstone en gång till. Så jag gissar $1600 för guld och $32 för silver. Eftersom presidentvalet är i november så räcker det ju att de manipulerar ner priserna fram tills valet, och efter valet har metallerna kanske nått upp till dessa priser.
|
|
|
Styfen
|
Guldet står i 1913$ vid årets slut och silver står i 42$
|
Senast ändrad av Styfen; 2012-09-16 18:23 |
|
kaase
|
Det ska mycket till för att jag inte ska vara närmast i min förutsägelse...
|
|
|
Jag
|
|
MFC
|
|
marcandrew
|
Pris på nyår 1677.79 $.
Kaase var närmast. Lite kul att han skrev i ett inlägg lite längre ner att ingen annan skulle komma i närheten av priset på nyårsafton.
Tycker det är kul med överoptimismen hos de flesta andra. Var inte i närheten i mina egna gissningar heller kan tilläggas, och har själv varit optimist i flera år.
Minns dock hösten 2011 när diverse kända guldbaggar kom med mindre lyckade uttalande med ett pris på mellan 5000 $ till 12000 $.
|
|
|
kaase
|
Frågan är vad som händer i år... Jag tror ju att det är 2013-2014 som det kommer hända. Möjligtvis är det önsketankarna som kommer upp till ytan, jag är ju helt fullinvesterad och har inte haft "torrt krut" för att shoppa i senaste nergången.
|
|
|
marcandrew
|
Tippar också på att det sker något de närmaste 24 månaderna, det kommer att ske dåliga ting i världen under den tiden.
Kommer att bli intressant att se vad det lägsta priset blir i år tycker jag. Kommer svida i snåltarmen ifall det blir mer rea nu.
|
Senast ändrad av marcandrew; 2013-03-05 20:52 |
|
Solidus
|
Jag har lovat en vaskpanna av egen design till vinnaren. Grattis!! kontakta mig på solidus.AD@tele2.se så kan du snart gå ut och vaska ihop din första guldtacka ( börja med en enkilos, rejält och bra!!)
|
|
|
Aureus
|
Gold 1450 Silver 24
Eller ännu lägre.....
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.