|
McBoggie
|
USA´s näst största PM-gruva har kollapsat och kommer troligen vara obrukbar i flera år.
http://silverdoctors.com/10-of-us-annual-silver-supply-just-vaporized/
|
Senast ändrad av McBoggie; 2013-04-14 09:58 |
|
skogstroll
|
Den rasade väl i torsdags redan tror jag? Så marknaden borde väl redan ha prisat in det? Konstigt dock...gruvan verkar ha stått för 0,6-0,8% av hela världens silverproduktion...ändå faller silverpriset? Jag trodde i min enfald att alla gruvor tog fram silver mer eller mindre för fullt? Borde inte ett bortfall på nästan 1% spela roll då? (Och den stod för 18% av USAs kopparproduktion...ändå faller kopparpriset ochså som sjutton?!?!?! WTF???)
|
|
|
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
|
Underleverantörerna för Silver Eagles och Silver Maples i USA är helt slutsålda och med tanke på att US Mint redan ligger flera veckor efter och att silvret enl. lag måste komma från källor i USA så borde det innebära att utbudet blir ännu tightare.
|
|
|
mega_n
|
Citat: Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson Underleverantörerna för Silver Eagles och Silver Maples i USA är helt slutsålda och med tanke på att US Mint redan ligger flera veckor efter och att silvret enl. lag måste komma från källor i USA så borde det innebära att utbudet blir ännu tightare. Så var det tidigare både för silver och guld i USA. Numera tror jag det gäller det endast för prägling av guldmynten. Silver får numera hämtas utanför landet efter de ändrade skrivningen i lagen för några år sedan om jag minns rätt. /mega_n
|
|
|
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
|
jaha, det hade jag missat men det kan mycket väl stämma eftersom de hade problem att hitta silver redan för några år sedan.
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.