|
Snyltaren
|
|
Liberty Silver / Gustav Andersson
|
|
Silvermedia
|
|
Senast ändrad av Silvermedia; 2013-10-01 15:33 |
|
Alaxur
|
Varför sjunker Guldet. Vid stor ekonomisk oro har väll guldpriset alltid ökat i värde. Det som hände idag var precis som jag trodde och det var precis därför jag köpte guld för nån vecka sedan. Istället verkar det som gulden minskar i värde som fan. Jag hade helt rätt men ändå så fel, fattar ingenting..
|
|
|
Johnieboy
|
Låt mig gissa. En drös amerikaner springer med sitt guld till pantbanken/guldhandlaren och löser ut det mot värdelösa dollares. Tillgången på fysikt guld ökar alltså något. Då blir priset lägre. Fast förmodligen enbart för stunden. Det är min gissning.
|
|
|
Snyltaren
|
här är en annan version av vad som påverkar priserna, det är nog ingen enskild simpel orsak
http://www.corbettreport.com/interview-757-the-geneva-business-insider-with-david-smith/
|
|
|
billion
|
Citat: Ursprungligen postat av Alaxur Varför sjunker Guldet. Vid stor ekonomisk oro har väll guldpriset alltid ökat i värde. Det som hände idag var precis som jag trodde och det var precis därför jag köpte guld för nån vecka sedan. Istället verkar det som gulden minskar i värde som fan. Jag hade helt rätt men ändå så fel, fattar ingenting.. Logik har nog sedan länge övergett marknaderna...nu styrs de av känslor och stora insiders...är min gissning.
|
|
|
Lotus
|
Goldman sachs och FED har ju sedan länge sysslat med att manipulera priserna, om de lyckats bättre nu av någon anledning kan man ju fråga sig...
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.