|
Liberty Silver / Gustav Andersson
|
|
Chefen
|
Det är fysiskt guld och silver som gäller tror jag.Det är en hemsk utveckling och värre kommer det att bli.Jag har nämligen facit.Jag rekommenderar att ta ut Era fiatpengar och köp guld och silver
|
|
|
Syraks vishet
|
|
osvaldo
|
Så vidt jeg kunne se er det da (kun) usa statsborgere der bor i udlandet og ikke svenskere ,der er omfattet af denne urimelige aftale At udveksle oplysninger for at komme skattesnydere til livs er vel ok men de politiske spørgsmål må da være ulovlige
|
|
|
Skyking
|
Frågan är om Nordea har rätt att tvinga kunderna till det än.
Lagen säger ju att bankerna som omfattas av insättningsgarantin är skyldiga att ta emot inlåning av vem som helst bortsett från undantag som anges i lagen (där de förhindras att ta emot insättning). Det betyder att sålänge detta inte har blivit lagkrav så skulle Nordea vara skyldiga att ta emot inlåning även från de som inte vill lämna ut dessa uppgifter till USA.
Som jag tolkar det så träder lagen i kraft 2015 så det är väl inte så mycket att bråka om, men isf bör man kanske inte göra så stort nummer av att det är just Nordea. Då kommer ju även de andra bankerna vara skyldiga att göra detsamma (och frågan är då ifall det är banken eller lagen som tvingar kunderna).
|
|
|
Chefen
|
Bra konstaterande Skyking
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.