Citat:
Det är faktiskt fullt möjligt, nollpunktsfältet/energin är källan och genom den är vi alla en del utav. Har du utvecklat din intuitiva/mediala förmåga är din potential närmast obegränsad till vad du kan "åstadkomma". Läs gärna boken "Fältet" som är skriven med bakgrund av och stöd av vetenskapen. Kvantfysiken är spännande och ändå vet vi inte så mycket om denna relativt nya gren.
Jag läser det du skriver och förstår precis vart du befinner dig. Det är en spännande resa och väl öppnat dörren till det spirituella och andliga vänder du aldrig åter till det liv du kom ifrån.
Rekommenderar starkt att du läser Chris Bourne "Five Gateways". Skulle förvåna mig ifall du inte kommer att anse den vara en utav de viktigaste och bästa bland de böcker du läst hittills. Så var det i alla fall för mig. Den bör läsas mer än en gång eftersom det är mycket att ta in och reflektera över.
:-)
Tack för boktipset Einstein, jag ska kolla upp boken. :)
Nollpunktsfältet har jag läst om lite. Spännande saker. Ingen vet ju vad energi egentligen är,
man har bara en förklaring om vad man tror att det kan vara.
Det är lite som att sätta en etikett på en säck potatis och skriva "potatis" och på samma sätt
ge en etikett på ett naturfenomen och skriva.. hmm.. vi kallar det "energi" och lämna det därhän. :D
Senaste månaden har jag börjat fördjupa mitt studie av medvetandet, dels av nyfikenhet och
dels av insikt att allas vår kraft till att förändra oss själva och verkligheten verkar finnas här.
Ger ett par egna tips om bra böcker som ligger i min egen "backlog" att läsa efter
diskussioner och egna eftersökningar.
Observera att jag inte har läst dessa (eller lite delvis bara) ännu men jag delar med mig ändå,
hoppas det är ok. :)
Vad gäller kraften i att ta kontrollen över sitt medvetande så har jag börjat studera
Tao Te Ching av Lao Tzu. Den är inte helt enkel att läsa. Korta kapitel med vad som känns kryptiskt när man först läser den.
Jag har insett att man inte ska läsa denna text snabbt utan det är insikter i alla ord som man bör beakta. Bör läsas sakta och med eftertänksamhet.
Ta ett kapitel i taget sakta. Ta tid att fundera över vad författaren verkligen menar med det denne skriver innan man går vidare. Totalt 180 grader mot dagens Facebook-samhälle.
Den andra boken som ligger på min lista är Marcus Aurellius - Meditationer.
Jo, det är faktiskt den tidigare kejsaren av Rom. Dennes personliga dagbok.
Varför denna slags bok ?
Den ska vara ett utmärkt exempel på hur en Riktig man (medvetet stort R) bör agera, tänka och vara.
I dagens samhälle är mannen marginaliserad. Energin från mannen
(se där, jag använder energi-etiketten) är dock nödvändig för att skapa och
behålla en god balans tillsammans med kvinnans och därmed i familjen och i förlängningen samhället.
Ser fram emot att läsa denna bok och lära mig mer om hur en verklig man är och agerar.
Lite tragiskt att läsa sista meningen kanske, men detta finns inte längre i det "moderna" samhället utan denna kunskap och erfarenhet lever i dagens läge endast kvar i ursprungsbefolkningarnas stammar och är något jag själv och samhället i stort törstar efter och behöver.
Jag behöver lära mig detta också.
Vi bör lära från dessa människor och respektera dem. Alla kommer att må ganska mycket bättre då.
Sista boktipset är Robert Moore - "King, Warrior, Magician, Lover: Rediscovering the Archetypes of the Mature Masculine".
Denna är på engelska. Kunde inte hitta en på svenska men jag gör en vågad förutsättning att
detta inte är ett problem. ;)
Denna bok hänger ihop med Marcus Aurellius bok och beskriver en urtyp eller förebild som män
brukade följa i lång tid men som dagens samhälle har hamrat ur många män.
Detta medvetande lever dock kvar då naturen är såpass finurlig att det inte endast är arv och erfarenheter från en eller ett par generationer som ärvs till följande generationer utan saker som existerat i (tusentals om inte längre) år som visat sig givande för fortlevandet av vår art finns kvar i oss.
Det fick mig att förstå varför ursprungsbefolkningar har riter där de ärar och frågar råd från döda förfäder.
En dimension jag tidigare inte förstod och fick ett "aha" av.
Har inte läst den, men lyssnat på en kort del av den.
Det var dagens boktips. :)
/Robban