Ursprungligen postat av shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Pioneer
Nu gråter vi tillsammans med Åsa Ramson. Kanske det kan hjälpa på SD opinonen?
Kanske är syftet med SD bara att ge illusionen av att det finns alternativ i politiken samt att röstande kan ge utdelning. Som en törn i ögat på makten har SD ett syfte och en funktion att fylla. Kommer deras förändringsvilja tyna bort nu när det blir ett större parti. ? De är inte långt från att vara nummer ett i Sverige. Som ni vet är SD redan Sveriges andra största parti enligt opinionsmätningar.
Synd att SD har Islamfientliga tendenser. Jag känner sympati för muslimer Jag vill inte Islamisera Sverige. Jag är starkt emot det. Men det är inte Islam och muslimer som är orsaken till att muslimer kommer i massor till Sverige på flykt för sina liv.
Varför tar Sverige emot så oerhört mycket flyktingar ? Detta är vad jag tror förklarar läget åtminstone till en del just nu :
Slaveri har alltid funnits. Vi har slaveri även idag och i Sverige. Dock har det kommit att bli alltmer sofistikerat och subtilt. Om man ger slaven en viss frihet så kan man kräma mer ur slaven än om man kedjar fast honom. Det är även bra om man har nyttiga idioter som hjälper till.
Vårt finansiella system idag är ett "modernt"slaveri. Enda sättet vi hindrar fejk-ekonomin av idag att kollapsa är att öka skuldsättningen. När den slutar öka så är det tack och adjö.
Valuta skapas ur skuld. I Sverige så har vi bolånetorskar upp till taknocken. Belåningen kan inte öka så mycket längre där. Skuldmättnad närmar sig i den privata sektorn.
Därför så "behöver" vi en rejäl flyktinginvasion. Det belastar statens finanser. Lyssna på Stefan Ingves. Han tycker det är kanon med alla flyktingar. Detta skapar skuld och det är bra för pyramidspelet/ finansiella systemet och slaveriet.
Eliten vill även att ni ska vara rädda för muslimer. Lär er att krigen och våldet (IS) beror inte på muslimer. Det är ekonomiska intressen bakom alltihop. Det finns några få, få,fåååååå muslimer som begår bestialiska mord och spränger sig själva. Dessa är bara nyttiga idioter. De är inte representativa för muslimer. Jag känner stort medlidande för alla muslimer som smutskastas. Jag är inte muslim själv. Jag är dock emot att ta emot flyktingar. Bättre stoppa våldet än att miljoner flyktingar kommer hit till bidrag o Bert Karlssons anläggningar.
När ni är rädda för muslimer så går ni med på att er frihet tas ifrån er.Det är en del av syftet. Om ni går med på övervakningssamhället så har vi förlorat allt. Om man går med på att byta frihet mot säkerhet så kommer man inte att få något utav dessa. Man förtjänar det inte heller.
Det är en tanke jag har också att SD kan vara kontrollerad opposition med syftet att låta människor som inte känner att utvecklingen som pågår gagnar Sverige få känna att de inte är ensamma med dessa känslor och på samma gång hålla dem kvar i det existerande systemet istället för att börja tänka själva/självständigt och bygga något nytt där människor är viktigare än samhällssystemet.
Muslimer är människor. Att gruppera in människor i kategorier baserade på vissa egenskaper med hjälp av ord är något man bör vara försiktig med. Jag föredrar att byta ut ordet muslimer mot ordet människor.
Att sätta sin tilltro till och ge carte blanche till människor att styra över en själv är också en dålig idé. Det är bättre att behålla sitt självbestämmande som individ.
Därav kommer jag att i nästa val ta en blank lapp och skriva "Jag röstar på mig själv" nästa gång det är dags igen. En politiker kan inte lösa mina problem och utmaningar. Jag kan däremot lösa mina problem och utmaningar.
Ett visst mått av bestämmande kan dock vara vettigt att ge sitt godkännande till att låta andra människor hantera som vet bättre än mig hur de sköts såsom samhällsfunktioner som sjukvård och dylikt.
Att människor flyr för sina liv är inte märkligt. Det är bättre att fokusera på anledningen till att de gör det. Tittar man åt det hållet ser man att det är p.g.a. krig.
Går man vidare med det så ser man på vilka som har startat kriget/n.
I flera fall upptäcker man då att det är samma politiker som styr länderna i Europa och USA som oftast startar dessa krig med olika absurda anledningar som inte är förankrade i verkligheten.
Det kan ge en "aha"-upplevelse följt av frågan "Varför ?".
Svaret på varför är oftast inte enkelt. Det brukar vara flera olika intressenter. En enkel slutsats är dock att inte lita på vad politiker säger.
Det svåra är att reda ut hur det hänger ihop. Mitt recept är att söka flera olika källor och försöka bygga ihop en någorlunda vettig bild där man kanske kommer någorlunda nära verkligheten.
Att byta frihet mot säkerhet är också en dålig idé. Att ta emot erbjuden säkerhet är enkelt men en dålig affär långsiktigt. Att stå emot och vara fri är oftast svårt men en bra affär långsiktigt.
Bra inlägg. :)
/Robban