Ursprungligen postat av shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
Bra artikel Einstein. :)
Fick igång diskussionen !
Detta är egentligen inget nytt men bra information.
De "pengar" vi har på våra "konton" i "våra" "banker" (många citationstecken) är numera inte ens en illusion av verkliga pengar, utan en illusion av illusionen av pengar. ( = definitionen av tillväxt ?) så det är värre än artikeln säger. Artikeln är nästan för snäll. :)
Kolla gärna in Hidden secrets of money. Utbildande, i lagom tempo och med fina grafer och bilder som förenklar det som de som äger centralbankerna vill "förkrångla".
Finns många liknande videos men jag uppskattar enkelheten i förklarandet och i lugnt tempo:
http://hiddensecretsofmoney.com/
/Robban
Tack Robban, ska kolla länken senare.
Håller med dig, artikeln är inte direkt ny men inte desto mindre intressant för det, faktiskt tvärtom mer aktuell än någonsin med tanke på det rådande ekonomiska läget i omvärlden. Även om en del troll härvid bestämt hävdar att det inte föreligger någon fara för besparingar under insättningsgaranti med stöd av allehanda teorier, är jag en av dom som inte håller med. Jag vet att dagen kommer då vi får se delar av våra besparingar käkas upp av kommande bail-in och devalvering av valuta. Tänk Cypern fast globalt scenario.
Bankerna, polikerna, centalbankerna och en del stora multinationella bolag är lika ruttna som en del troll här inne.
Trevlig afton :)
Ja, jag vet redan att t.ex. någon "pension" kommer inte jag att få uppleva.
Mina föräldrar är delvis ok då en redan är pensionerad och den andra kanske lyckas genom
nålsögat innan det brakar. Sedan vet ju ingen i praktiken hur detta drama kommer att utspela sig.
Vi får se helt enkelt.
Är man mentalt förberedd, finasiellt förberedd, och fysiskt förberedd så kan man egentligen bara
observera hur allt utspelar sig.
Vad det i praktiken betyder vet ingen men på ett plan spelar det ingen roll för jag har redan förberett för mig själv, mina föräldrar och min brors familj trots att ingen av dem förstår det än.
Har riktig pension säkrad för alla i ca. 30 år givet att man räknar på att en person klarar
sig på 1/10 silvermynt per dag vilket historiskt har varit sant (historiskt = 5500-6000 år tillbaka, ej exakt, däromkring).
Det gör inget om de inte förstår dock.
Finansiellt kommer de att vara ok även när "the bubble of bubble" spricker och jag hjälper mer än gärna. Det är ju familjen ! :)
Utmaningen är mer att hålla alla utanför direkt fara när "the anger phase" slår till.
Det är egentligen den enda fysiska faran.
Det svåra ser jag mer att de är mentalt oförberedda.
De har inte de senaste 5 åren varit beredda på att lyssna på mig om vad komma
(högst troligen i alla fall) skall så det kommer bli en chock för dem.
Jag kan inte göra mycket mer än att vara en ledare i det läget vilket kanske är precis vad som är min mening.
På något sätt faller allt på plats. Lustigt det där.
Ibland funderar jag om det inte finns ett högre medvetande som observerar och testar oss
bara för att "jävlas lite" med oss och se om vi hänger med. :)
Nåja, lite filosofi och tankar så här på fredagskvällen men fasen vet
om det inte ligger något i det.
I vilket fall, jag är mentalt förberedd om något händer. Om inget händer.. tja,
aldrig fel att vara förberedd.
(Låter nästan som en scout nu :D )
Trevlig fredag Einstein !
/Robban