Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ok så alla tror att qe3 kommer?
Men Fed pratar redan nu om räntehöjningar och att
det inte blir något qe3. Bernanke får svårare och svårare
att dölja inflationen och blir hårt grillad av tex Ron Paul.
OM dom höjer räntan stärks dollarn och det är inte bra för guldet.
Glöm inte bort att styrräntan låg på 22% i usa 1982.
Jag tror att det lät lika otroligt när någon sa det 5 år tidigare
som att nu säga att Fed höjer till kanske 10%.
Jag vet att vi måste ta med skuldsättningen nu som då inte fanns.
Men Fed börjar få stora problem med inflationen därför börjar
jag bli lite orolig för vad dom kan hitta på?
Hej Lukas och alla andra!
Vilken otroligt spännande tid vi lever i just nu!
Min bedömning är att QE 3 är oundvikligt! Det har gått alldeles för lång tid, detta problem skulle man ha tagit tag i för flera år sedan. Dessvärre tror jag att vi nu med stormsteg är på väg in i något vi aldrig tidigare skådat.
Något som måste ske, det är helt enkelt för sent. Skägget sitter fast i brevlådan....Någon sax finns inte...
Jag vet att det låter dystert, men sanningen kvarstår - "någon" kommer villja ha tillbaka pengarna (skulden).
Denna någon är inte att leka med! Betala eller "dö"...eller förslavas i evighet.
Alternativet skuldavskrivning betyder i praktiken att den välfärd vi är vana med idag försvinner.
Gulduppköparna är många, reklamen massiv inte bara i Sverige utan överallt - något står inte rätt till och den stora massan fattar ingenting... Själv blir jag alltid lika lycklig när jag hör reklamen - guld köpes - den säger allt - att tiga om silver är guld.... :) Där fick JAG till det. Tror nämligen själv mer på silver än guld.
Höjer man räntorna med bara så lite som 4% så dyker de flesta amerikanska hushåll in i ett svart hål av misär.
Ni som tycker att 4% är mycket - nej, det är det inte. Inte om man tittar tillbaka historiskt. Själv har jag blivit väldigt anti det där med lån och ränta. Det som händer nu globalt ekonomiskt är ett vansinne utan dess like med ett resursslöseri och ansvarslöshet. Konsumtionslån utan hejd osv. Bostadslån, billån, studielån, blancolån osv osv....
Bortskämda, ofta unga, människor som tror att allt är möjligt - det finns ju lån man kan ta.....ingen tycks fundera på varifrån pengarna kommer... Jaa, var f.. kommer pengarna ifrån? Ett svart hål som vi nu med stormsteg är på väg in i! Livbåtarna och fallskärmarna är redan upptagna, därför bygger jag en egen :)
MÅNGA lever över sina tillgångar med skulder upp över öronen samtidigt som de skuldfria fattiga arbetarna arbetar för slavlöner om några löner alls för att kunna överleva. Det som händer i Nordafrika och på många andra platser på jorden just nu är ett bevis för detta. De fattiga kan numera se vad de rika har och vad de gör och hur de lever samtidigt som de (verkliga arbetarna) själva lever under förtryck och i fattigdom. Något stort är på gång...
Fiatpengar och toalettpapper tillhör samma familj!
/Förnuft & känsla