Citat:
Ursprungligen postat av Linus H
Gräv ner dina silverslantar i trädgården eller nån annan stans så kan de inte konfiskera dem.
1933 var det tydligen guldet man ville åt. Tror inte de gör desamma med silver men jag kan ha fel. $10.000 i böter och eller fängelse i 10 år. Jojo!
Ändå var det minoriteten som lämnade in sin guld.
Jag vet inte om det är lika tänkbart att Sverige skulle komma med det kravet även om myndigheterna har den rätten.
Hur som helst, jag har en plats reserverad i finkan för den dagen - fast jag äger ingen ; ), not me, no, none.
The Fed i Usa påminde inte så länge sedan att det har rätt att öppna bankfack och konfiskera vapen, guld och silver. Tror att det bara var för någon månad sedan.
Bra jobbat Ben Bernanke förresten, jag reagerade på sin press konferens med 'dollarn var i alla fall på väg mot avgrunden, det fanns inget behov av att sparka den'.
Det viktiga i sammanhanget är att få ett hållbart nytt system som inte är fiat.
Gör vad ni kan att motarbeta The Tea Party och New World Order.
Bra länk till Ron Paul (petition), tack.
Själv tror jag inte att vi kommer att återgå till stenåldern, kraschen kan vara månader kanske men vi överlever väl.
Lite bensin, torrfoder och konserver skadar nog inte, de går väl åt i alla fall om vi nu skulle ha fel. Jag har upplevt ett par mindre finanskrascher och minns inte att någon svalt då. Den kommande blir nog sämre men också övergående. När vi väl kommer ut på andra sidan blir vårt guld och silver våra livsbesparingar och blir nog värt mycket mera.
Glömde förstås att jag inte har någon...
Det var inte meningen att kapa tråden men jag var för lat att svara på flera olika ställen.
Varsågod, fortsätta med tåget.