Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Farligt gods inrikes och utrikes
Farligt gods inrikes och utrikes
2011-10-03 19:40 # 1
Flipper
Enligt min uppfattning om denna postens sida få man inte skicka guld och silver med posten. Underligt nog nämns även vapen och vapendelar i samma mening. Vad menas egentligen? http://www.posten.se/c/info_farligt_gods
(Är jag bara lite trött?)
2011-10-03 19:45 # 2
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger
Enligt min uppfattning om denna postens sida få man inte skicka guld och silver med posten. Underligt nog nämns även vapen och vapendelar i samma mening. Vad menas egentligen? http://www.posten.se/c/info_farligt_gods

Nja, inte riktigt.

Guld och andra värdesaker står under rubriken: "Det är heller inte tillåtet att sända"
2011-10-03 20:17 # 3
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger

Nja, inte riktigt.

Guld och andra värdesaker står under rubriken: "Det är heller inte tillåtet att sända"

Så texten "Det är heller inte tillåtet att sända narkotika, vapen, guld och silver med posten" uppfattar du som att det är tillåtet att sända narkotika, vapen, guld och silver med posten? Då har jag helt missförstått ordet "inte".
Senast ändrad av Flipper; 2011-10-03 20:25
2011-10-03 20:34 # 4
Larlin
Du får nog läsa villkor för tilläggstjänsterna Rek och Värde som tillåter att du skickar guld, ädelstenar, mynt, värdepapper etc till ett värde av 5.000 kr respektive 500.000 kr. Syftet med att du inte får skicka dyrbara varor som vanliga brev/paket är väl mer ett skydd för kunden då posten ej ansvarar för det som kommer bort.
Senast ändrad av Larlin; 2011-10-03 20:36
2011-10-03 21:17 # 5
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av Larlin
Du får nog läsa villkor för tilläggstjänsterna Rek och Värde som tillåter att du skickar guld, ädelstenar, mynt, värdepapper etc till ett värde av 5.000 kr respektive 500.000 kr. Syftet med att du inte får skicka dyrbara varor som vanliga brev/paket är väl mer ett skydd för kunden då posten ej ansvarar för det som kommer bort.

Ja så är det kanske, posten kan inte ansvara för alltför dyrbart gods. Vill jag skicka min bomb ("varor som kan skada personalen, andra paket eller Postens utrustning") så ska den försäkras till adekvat kostnad...
Senast ändrad av Flipper; 2011-10-03 21:18
2011-10-04 20:44 # 6
kaase
Citat:
Ursprungligen postat av Larlin

Det är sant att du får skicka det som värdepost inom landet, men det är omöjligt att skicka något av motsvarande värde utomlands. Och om syftet var att skydda kunden så vore det ju bara att införa försäkringar för godset. Men ingen svensk försäkringsmäklare kan få fram en försäkring för att skicka ädelmetaller utanför landets gränser, jag har provat...

Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt