Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < oro över guldpriset nu !
oro över guldpriset nu !
2011-12-14 00:27 # 1
dany
nu när iran förebereder sig inför ett heligt krig mot israel och usa kommer säkert gå med , sedan resten av europa med 3 dje värdlskriget kallas det.-Det sker så småningom.
men frågan är påverkar det guld priset att gå ner,
under det senaste veckorna har de bara sjunkit pga iran rykterna ,
jag förstår inte hur det sjunker ,som istället bör gå upp.

2011-12-14 03:32 # 2
bluesky
Krigshot drar upp guldpriset, men det finns många fler parametrar som spelar in. Nedgången nu kan kommit t ex från ett uteblivet QE3. Samtidigt har kronan försvagats så i kronor står det nästan still. Men om WW3 kommer så har man väl annat att fundera över...

Det är dock _inte_ Iran som är hotet, det är ren propaganda. Titta istället på USA, Israel och det brittiska finansimperiet. Ämnet är dock allt för stort, komplext och kontroversiellt för att tas upp här.

Men visst finns det planer på ett tredje världskrig. Frimuraren Albert Pike skrev om planerna på 3 världskrig redan år 1870, och hittills har allt gått enligt planerna. Vi kan nu se förberedelserna för det tredje som beskrevs. Dolda maktstrukturer har styrt den här planeten i hundratals år.
2011-12-14 13:35 # 3
dany
gillar din svar, som stämmer verkligen .!
2011-12-14 17:58 # 4
Flipper
på http://finansiellainsikter.com/ skrivs följande:
"
Den stora nedgången för guld under måndagen undgick väl knappast någon. Att nedgången inleddes med att ‘någon’ dumpade 4000 kontrakt i den tunna asiatiska handeln när Europa och USA sov var det dock knappast någon i media som ville prata om. Varför skulle en normal person dumpa en så stor position med så få köpare om man vill få så bra betalt som möjligt? Regelbundna läsare vet svaret.
"
mm mm

(Tack finansiellainsikter.com)
Senast ändrad av Flipper; 2011-12-14 17:59
2011-12-14 18:37 # 5
Börjesson
Att guldpriset faller har nog också en del att göra med efterdyningarna av MF Globals konkurs. Där har det ju blivit en del kuckel om äganderätten till ett parti guld i MF Globals förvar, som två olika personer anser tillhör dem. Jag har inte läst in mig på fallet, men jag tror att det har gått till så att någon har deponerat guld för förvaring hos MF Global, men sedan har MF använt guldet som säkerhet i någon annan transaktion, som om det var deras.

Detta gör att folk så sakteliga börjar få upp ögonen för att guld bara är värt något om man själv har det i handen. En papperslapp som visar att man äger guld någon annanstans kan snabbt bli meningslös. Och eftersom världsmarknadspriset på guld sätts av en handel som till 99% utgörs av pappersguld så är det snarare förvånande att priset inte fallit mer och fortare.

Det man som guldbagge går och väntar på är förstås att det här skall kollapsa totalt, så att marknadspriset på guld går mot noll samtidigt som premierna för riktigt, fysiskt guld stiger i höjden. Då dröjer det inte länge förrän det uppstår ett andra marknadspris, för enbart fysiskt guld, som kommer att hamna betydligt högre än nuvarande "papperspris".
2011-12-15 20:13 # 6
shadowtwister
Jag lyssnade på Max Keiser via webbradio igår kväll och det
han sa var exakt vad du säger Börjesson.

Han nämnde också att en stor orsak till det senaste prisfallet
berodde på att stora hedgefonder sålt av.

Kan nog bli så att guld och silver prissatt i papperscertifikat
kommer att gå ner ett tag till, men viktigare är nog att jämföra
det mot verkliga saker, t.ex. fastigheter mot guld, ist för papperspengar mot guld.

Bra köptillfälle nu (och troligen en tid framöver) dock :)
Senast ändrad av shadowtwister; 2011-12-15 20:16
2011-12-16 13:31 # 7
Mats
Jag har en känsla av att marknaden börjar bli färdig med att ta position för en Eurokrasch, så nu sitter alla och väntar...
2011-12-16 22:23 # 8
Lavidium
Pass på och köp. Det gäller att ta vara på såna här lägen!

Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt