Citat:
in fråga är hur säkert det är att beställa ifrån ert företag & får man sin leverans hemskickad till sitt boende eller skickar ni det till den närmaste affär där man kan hämta upp den tack.
Det är väldigt säkert. Generellt finns följande risker.
Företagsrisk/motpartsriskAktiebolaget bakom Liberty Silver AB har funnits sedan 2003 men ändrade verksamhet till ädelmetallhandel 2008 då också libertysilver.se startades. Bolaget har god lönsamhet och omsättningen är på start tillväxt.
Ur ett rent krasst egoistiskt perspektiv tjänar vi betydligt bättre på att ha nöjda kunder som återkommer över tid snarare än att försöka lura ett fåtal med brottsliga konsekvenser.
Dessutom driver undertecknad, som är VD & grundare, verksamheten på ideologisk basis på så vis att jag för egen del förespråkar "Österrikisk ekonomi" med ädelmetall som betalningsmedel.
LeveransriskAlla leveranser över 1 000 kr skickas med rekommenderat brev. Alla leveranser över 10 000 kr skickas med värdepost. För försändelser upp till 1 000 kr är det valbart att välja vanligt brev eller rekommenderat brev.
Alla försändelser med rekommenderat brev och värdepost är fullt försäkrade och spårbara. Med detta sagt så har det hittills aldrig försvunnit någon försändelse och vår kontaktperson på posten som jobbat där i 40 år har aldrig hört talas om någon försändelse med värdepost som försvunnit. Värdeförsändelser skickas mellan postkontoren i plomberade vagnar varför transportörerna ej har tillgång till försändelserna.
Rekommenderat brev hämtas ut på ditt uthämtningsställe medan värdepost hämtas ut på Posten företagscenter ("riktiga postkontoret") personligt mot uppvisande av legitimation.
Jag har svårt att se hur det kan bli säkrare än så här. Detta hanteringssätt bör t.o.m. vara säkrare än att köpa i butik med tanke på rånrisk om du kommer ut med x antal kg silver.
Generellt tror jag man kan beställa hos våra två konkurrenter, om man skulle föredra dessa, utan någon större risk också :-) Givetvis hoppas jag att man väljer oss men det absolut viktigaste är att skaffa fysisk ädelmetall innan det är för sent.