|
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
|
Som ämnet lyder, vilket av Liberty Silver mynten gillar ni bäst vad gäller tema och motiv? 2009: Unite for Freedom 2010: Free our Money 2011: Silver is Money 2012: Debt Free Money
|
|
|
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
|
Min personliga favorit är utan tvekan 2011: Silver is Money.
Grunden ligger dels i att jag älskar silver. Men framför allt att vi har glömt bort att silver och guld faktiskt ÄR pengar. Trots att det inte var så himla länge sedan vi i Sverige faktiskt hade mynt gjorda av silver och guld verkar det som att de flesta har glömt bort detta faktum. När gemene man idag tänker på guld är det förmodligen som stora tackor i valven på världens riksbanker. En rolig parentes här är att Sveriges pyttelilla guldreserv till en hel del faktiskt består av Svenska 20-kronor från 1925.
"Silver is Money" är ett budskap som måste ut mer i Sverige för silver ÄR pengar!
|
|
|
Bob
|
|
Ag
|
Äger bara en 2012 debt fred money. Fast enligt bilderna så gillar jag nog 2010an bäst, synd att den är så svår att få tag på.
|
|
|
LPB
|
Helt klart 2010- Free our Money!!
Gillar pirat stuket, (som vi tyvärr måste leva med då det manipuleras med de riktiga pengar).
|
|
|
silverhammar´n
|
2010. älskar det motivet!!!
|
|
|
marcandrew
|
Tycker de tre senaste är jättefina.
Men jag väljer nog årgång 2011.
Årgång 2009 tycker jag ser ut som ett östtyskt minnesmynt för ungdomspionjärernas 40års jubileum eller liknande=).
|
|
|
snöstorm
|
Utan tvekan 2010! Ett mästerverk! mvh Anders Hagel
|
|
|
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
|
Citat: Ursprungligen postat av marcandrew Tycker de tre senaste är jättefina. Men jag väljer nog årgång 2011. Årgång 2009 tycker jag ser ut som ett östtyskt minnesmynt för ungdomspionjärernas 40års jubileum eller liknande=). Jasså, haha, ja det ligger ju i betraktarens ögon hur man tolkar budskapet... Hur ser ni andra på 2009:års motiv? Anledningen till att jag frågar är att vi kanske skall skapa en ny produkt och delvis återanvända något/några av motiven/budskapen.
|
|
|
Liberty Silver / Gustav Andersson
|
Jag tycker också att 2010 års mynt med piratskeppet är det bästa. Skeppet är snyggt och texten "Free our money" är bra. Hela budskapet - bilden på skeppet tillsammans med texten - är homogent och är essensen av vad investering i guld och silver handlar om.
Jag gillar även årets mynt rent estetiskt men om tanken är att återanvända tidigare design så faller min röst på "Free our money".
2009 års mynt är ingen favorit hos mig heller.
|
|
|
silverhammar´n
|
det hade varit kul om 2010 motivet kom igen på en ny produkt. gärna med ett tillägg att en kanonkula avfyrades från skeppet!!! för att visa att vi menar allvar.......
|
|
|
magica
|
2010 helt klart på andra plats kommer 2011 2009 års motiv förstår jag inte alls..
|
Senast ändrad av magica; 2012-08-16 15:38 |
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.