|
McBoggie
|
Hej,
Jag har sett att ni har både 1oz Krugerrand´s och Maple Leafs som beställningsvara sedan i september. Är det pga att ni inte kan få tag på dem eller att intresset för dem är lågt och ni inte vill ha dem i lager? Jag frågar då det inte verkar vara brist på guld i form av tackor (i ert lager).
Tack på förhand
Daniel
|
|
|
Mats Wern
|
De finns att köpa över disk i Stockholm så det kan inte vara brist på dem, nog en fråga om lagerhållning.
|
|
|
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
|
Emellanåt kan det vara svårt att få tag på vissa modeller av 1 oz mynt. Jag vet att vissa av våra leverantörer haft svårt att lagerhålla 1 oz Krugerrands på sistone men jag tror inte detta i nuläget beror på allmän brist utan snarare på individuella omständigheter. Det stämmer att det mer är en fråga om lagerhållning och likviditet där vi primärt satsar på att tillhandahålla 1 oz Krugerrands och 1 oz Gold Maples. Dock kommer vi inom kort kunna tillhandahålla även följande mer kontinuerligt:
1 oz Gold Kangaroos 1 oz Gold Eagles 1 oz Gold Buffalos 1 oz Gold Philharmonics
|
|
|
Kebbe68
|
Bra att ni ökar utbudet! Själv beställde jag en Kangaroo utomlands då jag inte hittade den i Sverige!
Några planer på att ta in 1/2 Oz mynt av dessa sorter?
Mvh
Kebbe68
|
|
|
Moderator
|
Om ca 2-3 veckor bör vi kunna de ovannämnda mynten i lager mer kontinuerligt.
Ja, vi kommer också försöka lagerhålla 1/2 oz Krugerrand, 1/2 oz Kangaroo och 1/2 oz Maples, kommer samtidigt.
|
|
|
Knallen
|
Låter toppen!
Känns bra att ni ökar lagerhållningen med bl.a 1/2oz mynt. Vilka lämpar sig, för mig iaf, bättre för månadssparande. Alla kan inte stoppa undan 12'000kr per månad och mynt är klart trevligare att se på än tackor.
/Andreas
|
|
|
Moderator
|
Javisst, fördelen med 1/2 oz mynt är att de ändock har rätt ok premie. För 1/4 oz mynt och särskilt 1/10 oz mynt blir det dyrare pga av den ganska fasta präglingskostnaden oavsett myntstorlek.
|
|
|
Moderator
|
Flera guldmynt på 1 oz och 1/2 oz nu i lager samt beställningsbara med kort leveranstid som utlovat
1 oz Krugerrands, 1 oz Gold Maples 2013, 1 oz Kangaroos 2013 nu i lager 1 oz Gold Eagles 2012 , 1 oz Gold Buffalos 2012 tillgängliga som beställningsvara 14 dagar 1/2 oz Krugerrands, Maples, Kangaroos tillgängliga som beställningsvara 14 dagar
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.