Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av TT
http://www.zerohedge.com/article/trading-over-counter-gold-and-silver-be-illegal-beginning-july-15
Det här känns ju faktiskt som rena kommunistfasoner.
Jag har läst lite mer om detta. Min fack engelska inom området är kanske inte den bästa så lite kommentarer emotses tacksamt.
Min tolkning av Frank-dodd Act är att det handlar om spekulation via papper som inte förfaller till lösen inom 28 dagar. Fysisk handel av ädelmetal, uppfattar jag inte påverkas.
Citat:
OTC and Futures: Key Differences
In both an over-the-counter futures transaction and exchange-traded futures transaction, a buyer and seller enter into an agreement to buy or sell a product (such as gold or silver) at a predetermined price, quantity and date. However, in an OTC contract, the terms are not standardized, and transactions are not centrally cleared. The OTC transaction involves counterparty risk; if one party of the transaction fails to honor their side of the agreement, the other party may be at risk for losses.
Det är derivat av fysisk metall som jag upplever detta handlar om. Lagstiftarna vill troligen få bort en marknad som påverkar USD negativt är min tro.