Babaroo.
Jag kan nämna en som är fel och en som med största sannolikhet för alltid kommer att vara fel. Det finns många hundra andra utöver dessa men dessa är 2 favoriter.
Genesis: "But of the tree of the knowledge of good and evil, thou shalt not eat of it: for in the day that thou eatest thereof thou shalt surely die." Adam tuggade på och levde trots detta i över 900 år enligt bibeln. Så antingen så ljög gud eller så hade gud fel.
Gud lovar att Isaks släktingar ska bli lika talrika som himlens stjärnor. Det blev de inte och det kommer de med enorm stor sannolikhet aldrig att bli.
Nej jag kan såklart inte bevisa att gud inte existerar, det har jag redan sagt. Jag kan heller inte bevisa att teletubbies eller köttätande fioler inte finns. Men så har jag återigen inte hävdat att de finns. Bevisbördan ligger som sagt på den som påstår att något finns.
Jag har ingen tro på gud. Jag tror inte på någon av de otaliga gudar som påstås finnas. Det är en avsaknad av tro. Du tror att just din gud är den rätta och att bibeln är den absoluta sanningen. En ofantlig skillnad. Och pompöst av dig att dissa alla andra religioner.
Nej jag har inte påstått att du sitter och nynnar. Se till att du adresserar rätt person.
Ja jag vet att du tycker jag har vanföreställningar och det är helt OK.
Evolution i realtid--->
Click me to find out Detta är ett exempel men det finns många fler om du önskar.
Nej evolution betyder absolut inte att en fisk födde en ödla. Det är lönlöst att diskutera detta med dig då du hittat på att evolution betyder något det inte gör.
Försök förstå att ett system går mot mer oordning om ingen energi tillsätts för att minska oordningen. Det gäller för alla system som studerats någonsin. Det spelar noll roll om entropin i ett mindre system minskar för att energi tillsätts det. Det minskar inte universums totala entropi. Tillsatsen av energi ökar den totala entropin utanför det system i vilket entropin minskar. Det är just det jag försökte förmedla med exemplet med korthuset, sockerbiten och supernovan. Jag försökte INTE säga att att supernovan påverkar entropiförändringar i något som helst system på jorden. Jag blir ärligt förskräckt över dina antaganden.
Lustigt att kvantfysiken är en religion på grund av att den inte går att bevisa enligt dig. Kristendom=religion=går inte att bevisa. Logik i sin renaste form. Tack.
Snälla se denna video om termodynamik och entropi.Det är en fin och korrekt animation.
Min poäng är att trots att det finns syre på vissa platser så dikterar det inte att det måste finnas överallt. Dessutom så kan redoxreaktioner ske helt utan närvaro av syre eftersom det bara handlar om en överföring av elektroner.
Märk att jag aldrig påstått att livet uppstod i en lerpöl. Det kan lika gärna ha importerats från någon avlägsen planet. Ingen vet hur livet uppstod. Jag har ingen aning men hoppas på att en dag få veta det. Men det gör inte evolutionsteorin mindre sann. Uralstring är inte grunden för evolution. Evolution är en förändring i allelfrekvensen inom en specifik genpool från en generation till nästa. Detta kan studeras oberoende av hur livet uppstod från början.
Evolutionsteorin är inte ett dyft ologiskt. Tvärtom.
Du är och förblir släkt med chimpanser även om du vill eller inte. Jag också och alla vi känner. Också alla vi någonsin kommer känna med reservation för den dagen vi finner utomjordiskt liv. Det är inget att skämmas för.
Har du bevis för att gud skapade naturlagarna? Du har ju inte ens presenterat bevis för din guds existens. För guds skull! Pun intended. Komplexa system kommer i regel från mindre komplexa system. En gud som är så komplex och avancerad att han kontrollerar minsta lilla kvark. Han? (fortfarande inget svar på den frågan om guds kön) kom från vad? Enda svaret torde ju vara uralstring :D Men det går ju inte. Det är lustigt och underligt att söka motbevisa något utan att pröva samma argument på sitt eget påstående och se till att det håller.
Koranen säger att vi kan se på vad som helst och inse att Allah är skaparen av det. Precis och exakt det du menar om din gud. Varför inser du inte att Allah är din gud då? Det blir synd om dig på domedagen, fråga vilken muslim som helst.
The big clash of the gods is coming! Håll nu tummarna för att du valt rätt gubbe. Jag chillar så länge. Hej