Babaroo
|
Citat: Ursprungligen postat av Snaken Ja såklart är den det :) Ja! För han har rests från de döda. Ja visste du skulle hålla med efter ett tag!
|
|
|
Sandow
|
Babaroo: intressant att du nämner Homeros, det är tveksamt om han har funnits på riktigt. Han är förmodligen en legend, eller ett koncept. Historierna som tillskrivs honom är muntligt traderade av många upphovsmän och under ansenlig tid. Möjligen kan Homeros vara den som kompilerade dem, eller så står Homeros för en grupp av författare.
Det finns däremot inga säkra uppgifter om hans liv.
Platon däremot är dokumenterad.
|
|
|
Snaken
|
Beklagar B men då visste du fel. Håller med om fakta=graven är tom men inte om vilda spekulationer om zombiejesus. Men lediga dagar är en trevlig effekt av fantasierna och det gillar jag.
|
|
|
Chefen
|
Jesus älskar dig ändå Snaken.Vänta inte för länge.Det kan bli för sent att ångra sig.
|
|
|
Snaken
|
Chefen vad sker med mig om jag vantar før lange? Hur lång tid ar før lange?
|
|
|
osvaldo
|
Nu bliver jeg nervøs, hvis Jesus lever, betyder det så at vi ikke får påskeferie? ( SPØG )
|
Senast ändrad av osvaldo; 2015-04-22 17:10 |
|
Skyking
|
Citat: Ursprungligen postat av Babaroo Vilka är dessa detaljer? Allt som har med Gud att göra antar jag? För Gud kan ju omöjligen existera? Du har en förutfattad mening som du vägrar släppa. Är man villig att tro på allsköns smörja bara för att det står i en bok så kan man ju tro på vad som helst. Däremot tycks det saknas övriga belägg för mycket av det som står i bibeln. Och guds existens? Nä jag ser inga belägg för något sådant och därför ser jag inte någon anledning till att tro på något sådant heller. Om man är så godtrogen hur gör man då tolkningen om någon annan skriver en bok som påstår något annat? För allt som står i en bok måste ju vara sant, eller?
|
|
|
Skyking
|
Citat: Ursprungligen postat av Babaroo Citat: Ursprungligen postat av Snaken Babaroo är du seriös? Vilket dravel. Jag har läst bibeln från sida till sida KJ version. Det är god underhållning. Har du själv läst bibeln? Om ja, tror du på allt som står där? Om du inte litar på de litterära källorna på att Napoleon funnits så ta en tur till Paris och fråga efter lite bevis så löser det sig. Jag har en muslim på jobb som jag brukar prata religion med. Hon anser att ni är lättlurade som blundar för alla bevis. Precis som du gör. Jag har inga bevis för att Allah eller Zeus finns, det var bara ett spin off på det du felaktigt kallar bevis. Men vi är eniga när det kommer till alla andra gudar än den du tror på. Jag har bara gått ett steg längre än dig. Och det här med att vi kör med en logik att efter en viss tid så upphör historiska personer att existera är inget annat än en fabricering från din sida. Ytterligare en straw man. Skäms. Det finns hårda bevis på att det existerat människor långt före bibeln hävdar att jorden skapades. Det finns bevis på att dinosaurier och trilobiter existerat för hundratals miljoner år sedan. Jag förnekar inte det. Jag har läst Bibeln ett antal gånger ja. Åk ner till Jerusalem och besök Jesus gravkammare, den är tom. Är det ett belägg för att Jesus har existerat - det låter ju snarare som att det är tvärtom... Även flygande spagetthimonstrets gravkammare är tom;)
|
|
|
osvaldo
|
Hvad med, at vi lader enhver tro og mene, hvad at de vil Nogle bliver/får det bedre ved at læse i biblen og tro på Jesus Fred være med det
Jeg er tilhænger af alt (som ikke er sundhedsskadeligt og eller ulovligt) Der hjælper mennesker og får dem til at have det bedre
Hvorfor mundhugges om det
|
|
|
Babaroo
|
Citat: Ursprungligen postat av Skyking Citat: Ursprungligen postat av Babaroo Citat: Ursprungligen postat av Snaken Babaroo är du seriös? Vilket dravel. Jag har läst bibeln från sida till sida KJ version. Det är god underhållning. Har du själv läst bibeln? Om ja, tror du på allt som står där? Om du inte litar på de litterära källorna på att Napoleon funnits så ta en tur till Paris och fråga efter lite bevis så löser det sig. Jag har en muslim på jobb som jag brukar prata religion med. Hon anser att ni är lättlurade som blundar för alla bevis. Precis som du gör. Jag har inga bevis för att Allah eller Zeus finns, det var bara ett spin off på det du felaktigt kallar bevis. Men vi är eniga när det kommer till alla andra gudar än den du tror på. Jag har bara gått ett steg längre än dig. Och det här med att vi kör med en logik att efter en viss tid så upphör historiska personer att existera är inget annat än en fabricering från din sida. Ytterligare en straw man. Skäms. Det finns hårda bevis på att det existerat människor långt före bibeln hävdar att jorden skapades. Det finns bevis på att dinosaurier och trilobiter existerat för hundratals miljoner år sedan. Jag förnekar inte det. Jag har läst Bibeln ett antal gånger ja. Åk ner till Jerusalem och besök Jesus gravkammare, den är tom. Är det ett belägg för att Jesus har existerat - det låter ju snarare som att det är tvärtom... Även flygande spagetthimonstrets gravkammare är tom;) Och var finns 30+ historiska dokument (varav minst 10 extrabibliska vad gäller Jesus) som bekräftar det flygande spagettimonstrets liv och död? Jesus existens och korsfästelse är historiskt validerad (till skillnad från ditt löjliga förslag), och därför är det ett bevis för att han är uppväckt från de döda då hans gravkammare är tom.
|
Senast ändrad av Babaroo; 2015-04-22 21:40 |
|
Skyking
|
Citat: Ursprungligen postat av Babaroo Citat: Ursprungligen postat av Skyking Citat: Ursprungligen postat av Babaroo Citat: Ursprungligen postat av Snaken Babaroo är du seriös? Vilket dravel. Jag har läst bibeln från sida till sida KJ version. Det är god underhållning. Har du själv läst bibeln? Om ja, tror du på allt som står där? Om du inte litar på de litterära källorna på att Napoleon funnits så ta en tur till Paris och fråga efter lite bevis så löser det sig. Jag har en muslim på jobb som jag brukar prata religion med. Hon anser att ni är lättlurade som blundar för alla bevis. Precis som du gör. Jag har inga bevis för att Allah eller Zeus finns, det var bara ett spin off på det du felaktigt kallar bevis. Men vi är eniga när det kommer till alla andra gudar än den du tror på. Jag har bara gått ett steg längre än dig. Och det här med att vi kör med en logik att efter en viss tid så upphör historiska personer att existera är inget annat än en fabricering från din sida. Ytterligare en straw man. Skäms. Det finns hårda bevis på att det existerat människor långt före bibeln hävdar att jorden skapades. Det finns bevis på att dinosaurier och trilobiter existerat för hundratals miljoner år sedan. Jag förnekar inte det. Jag har läst Bibeln ett antal gånger ja. Åk ner till Jerusalem och besök Jesus gravkammare, den är tom. Är det ett belägg för att Jesus har existerat - det låter ju snarare som att det är tvärtom... Även flygande spagetthimonstrets gravkammare är tom;) Och var finns 30+ historiska dokument (varav minst 10 extrabibliska vad gäller Jesus) som bekräftar det flygande spagettimonstrets liv och död? Jesus existens och korsfästelse är historiskt validerad (till skillnad från ditt löjliga förslag), och därför är det ett bevis för att han är uppväckt från de döda då hans gravkammare är tom. Går man in på wikipedia under "Tomb of Jesus" så finner man flera platser föreslagna som platser för jesus grav. Av detta kan man väl dra slutsatsen att jesus grav är en efterkonstruktion - man har helt enkelt letat upp ett ställe där det inte finns något lik och fastslagit att det är jesus grav och eftersom jesus inte finns där drar man slutsatsen att jesus måste ha återuppstått. Låter som ett klassiskt cirkelargument i mina öron. Vilka 30+ historiska dokument syftar du på? Javisst du avfärdar redan 20 av dem som bibliska (bara 10 extrabibliska). Notera väl att samma trovärdighet får dessa historiska dokument ifall de baserar sitt vitnesmål på bibliska källor. Annars så har du ju svårt att avfärda mitt (löjliga) förslag då man ju kan hitta 30+ "källor" på osynliga spaghettimonstret på nätet... Rent generellt verkar mycket av "beläggen" handla om att man vill tro på att det är sant och därmed fabricerar belägg för det hela. Avsaknaden av en kropp på ett ställe som man har hittat på att det skulle vara jesus grav är ett exempel på sånt.
|
|
|
Solidus
|
De religiösa fanatikerna vägrar inse att de är grundlurade av sluga typer som älskar att bli försörjda och åtlydda av de dumma massorna. I de syftet skapar/omarbetar man konstiga texter och piffar upp gamla religioner. När man har lurat tillräckligt många med hjälp av piska och morot ( helvete och paradis) då blir det kul i toppen av pyramiden." Babaroo" och" Chefen" betalar...Lyd nu, för fan, och betala så blir det finfint när du dör... Obs. trots att "Gud" är "allsmäktig" så är hans bästa vän och verktyg "Djävulen" för utan honom kan tydligen "Gud" inte skrämma någorlunda normal människa till total lydnad och underkastelse. När man blir så fanatiskt religiös att även avsaknad av bevis är bevis nog, då är det dags att söka hjälp på riktigt.... Rester av min kropp finns inte heller i graven bredvid i Jerusalem, betyder det att jag är Jesus lillebror? Jo, så är det nog.. För övrigt tycker jag att ni kan tro i vad fan ni vill men håll det för er själva.. Det här forumet handlar inte om spökhistorier, det handlar om världsliga saker så , snälla, håll er till det. Vill ni tjata om ert vidskepelse gör det på andra lämpliga sidor, är säker på att det finns. Å andra sidan kan ni använda 5 min. av er dyrbara tid och fundera på hur rimligt och logiskt det är att det sitter en gubbe i himmelen och detaljstyr allt, ( enigt er) och allting blir så katastrofalt fel? Sen, på fredagskvällen, afterwork, tar man några öl med Djävulen och går igenom veckans siffror, hur många blev kokta i olja, hur många i vatten, grillade och så vidare, ja ni förstår, ni vet säkert vad som väntar är om ni dummar er. Djävulen gnäller lite , vill ha mera cash för inköp av frityrolja och grillkol, det går ju åt och föreslår nya moderna metoder som t. ex. mikrovågsugnar.... Här kan ni kolla en modern tolkning av bibeln, ha det bra.. det skiter sig reda på första sidan... https://www.facebook.com/rickygervais/videos/325371124253914/
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.