Men snälla nån nu OYM. Läs innantill.
Citat:
Ursprungligen postat av OpenYourMind
Det skulle du också göra om du bemödade dig titta lite mer noggrant på omständigheterna den dagen.
Det har jag redan gjort. Men jag råkar kunna tillräckligt om metallurgi och sådant för att kunna avfärda skitsnacket direkt. Däremot ser jag, genom dina kommentarer, att du inte förstår dig på det ämnet. Du råkar faktiskt inte veta vad jag har "tittat på". Detta är inte första gången jag har med idioter att göra. Du har inte tillfört något jag inte hört och läst flera gånger redan under de senaste tio åren. Sorry. Det är gammalt alltihopa, och sedan länge vederlagt.
Det är bara folk som du, som går med uttryck som "För mig kommer det alltid förbli en omöjlighet" som låser er fast vid den åsikt ni hade från början.
Citat:
Om stålet böjer sig borde det väl bli en asymmetrisk kollaps eller?
Nej.
Så här: börja med att titta på konstruktionen. Sedan ser du till att FÖRSTÅ den. Jag vet att det är svårt, men det är tyvärr viktigt att använda hjärnan lite. Sedan studerar vi händelseförloppet och noterar att för tornen kommer dessa fakta ha skett:
1) Det interna brandskyddet runt centralpelarna blåstes bort av kollisionen.
2) Samma sak gäller tvärspärrarna, som var eldskyddade med skum i stället för betong (för att spara vikt).
3) Dumpa in en djävla massa flygfotogen och andra leksaker som ger snabb energifrigörelse (som plast, datorkretsar i kontoren etcetera etcetera).
4) Det blir nu riktigt djävla varmt.
5) Tvärspärrarna pallar inte längre och faller.
6) Ytterskalen kan, eftersom det inte längre är ankrat med tvärspärrar och de dessutom, inte längre hålla vikten.
7) Vikten släpper, och hela det ovanvarande "ekipaget" slår ned på våningen under, som inte klarar det.
8) Detta fortsätter våning-för-våning.
Citat:
Och hur förklarar du WTC7? Små kontorsbränder fick en skyskrapa på 47 våningar att rasa?
De "små" kontorsbränderna var STORA kontorsbränder, samtidigt som en betydande andel av manhattans räddningstjänst låg döda inne i tornen och därmed inte kunde släcka någonting.
Seriöst mannen, du är 10 år out-of-date med det här. De där tankarna var intressanta runt början av 2002 när de var nya. Nuförtiden är det bara tragiskt att se (förmodat) vuxna människor repetera dem.
Citat:
Varför nämner du inget om Pentagon, när du så kategoriskt avhandlar alla andra punkter jag tar upp?
Därför att jag har bättre saker att göra än att gå igenom precis alla dumheter du levererar. Du är nämligen förmögen att, precis som Robin, haspla ur dig så mycket strunt på så kort tid att det tar för mycket tid att bemöta allt. Detta kallas för en "Gish Gallop".
http://rationalwiki.org/wiki/Gish_Gallop
Och jag är inte rädd för att erkänna någon sanning. Men skillnaden mellan dig och mig är att jag kräver bevis innan jag kallar något för "sanning", medan du bara behöver få dina paranoida vanföreställningar bekräftade av något - första bästa - och skiter helt i att sedan pröva dina teorier ordentligt.
Vad sägs, skall vi gå igenom månlandningen också?
Eller varför inte Project Lucifer? Den skulle ju vara skoj!
Nibiru och sådär kanske kan vara underhållande?
Inga problem. :D